Wednesday, June 24, 2009

Kenangan dulu-dulu


Ni siakap dan pari beting yang aku pancing kat Batu
Bertangga pada satu ketika dulu
Lokasi : Batu Bertangga Damar Laut









Aku dengan kawan ku Ajak tengah ukur ikan siakap kat rumah Wak Jai















Aku, Wak Jai, Emzani dan Hamizan dengan ikan yang
tak seberapanya.............. tapi ok gak la.















pari lagi...............











seksa gak layan pari Rimau tengah hujan depan Pulau Pangkor

Lokasi : Pulau Pangkor



Tu dia pari rimau..........


KENANGAN 1991 KENYIR ( ITM Johor )


Ni gambo aku masa nak gi Kenyir singgah kat Kuala Berang


Tangkapan : Toman / Baung/Sebarau
Aku dengan kawan-kawan terutama yang misai tebal tu my best friend - Rahman, Kami punggah ikan sampai petus-putus tali

Ikan perlu disiang sebelum dis impan ke dalam tong ais maklumlah kami pergi 4 hari 3 malam

Tak puas kami bergaya dengan tangkapan abg Ipin kita pun nak joint sekali nampak. Kawan-kawan aku dari kiri Raub,Yusri,Jamal,Zali, Bahrim, aku dan Arifin




Pada sebelah malamnya kami memancing baung. Seronok memancing baung ni, dia punya tarikan sukar nak digambarkan sampai berdenting tali dibuatnya. Rindu gak aku dengan kenyir. Tetapi ada satu peristiwa yang tak dapat aku lupakan sewaktu di Kenyir ni iaitu terserempak dengan sang bedal sewaktu memancing baung. Masa tu teman aku Yusri dan Jai masih ada dalam perahu sedang memancing. Gayat juga kalau diingatkan. Dari pantulan cahaya lampu suluh di mata Sang Bedal itu agak besar juga kerana jarak antara matanya kira 2 jengkal. Sebenarnya kesah ini pernah telah aku hantar ke sisipan Joran Berita Harian dalam tahun 1998, kalau kawan-kawan masih ingat dengan tajuk Sang Bedal di Tasek Kenyir.

Waktu aku keja kat ITM johor dulu banyak trip yang dibuat termasuklah pergi Ke Empangan Bekok, Empangan Caha, Pulau Kambing di terengganu dan lain-lain sayangnya masa tu tak ada gambar














2 comments:

  1. Brother...gua rasa macam penah tengok muka lu. tapi tu lagi dulu2 dari gambar atas ni.
    Mana gambar tahun 90an takde ker?....

    ReplyDelete
  2. Ada nantilah aku scane gambar masa aku gi mancing kat Tasek Kenyir bersama-sama geng ITM Johor. Masa tu toman, baung, sebarau menjadi mangsa........tapi kena selongkar album lama dulu.
    Tetapi buat geng-geng lama dulu kalau ada pic bersama aku dulu tolonglah share kat aku.... maklumlah masa tu tak ada camera
    bubu_din@yahoo.com

    ReplyDelete